Dlatego każdy kolejny "chrzest" dokonany po trynitarnym chrzcie nie jest chrztem. Starożytne Nicejsko-Konstantynopolitańskie Wyznanie Wiary (381 r.) mówi o wierze "w jeden chrzest". Ani starożytny Kościół, ani reformatorzy Kościoła nie powtarzali trynitarnego chrztu. To stosunkowo nowa praktyka w historii Kościoła zapoczątkowana przez anabaptystów. Luter i Kalwin nie powtarzali chrztu udzielonego w Kościele Katolickim (mimo zdecydowanego przeciwko wobec sakramentalnych błędów papiestwa). Nawet zdecydowanie polemizowali z błędami anabaptystów w kwestii chrztu.
Oczywiście zrozumiałe jest ludzkie pragnienie przypieczętowania przełomu w życiu, który łączy się z nawróceniem, jednak bardziej biblijną praktyką byłoby publiczne wyznanie wiary oraz kościelna impreza ze smacznym jedzeniem, winem i dobrą muzyką, nie zaś negowanie Bożych pieczęci.