wtorek, 2 kwietnia 2013

Usłyszałeś? Przekaż dalej!

Biblijny opis zmartwychwstania wskazuje na wyjątkową godność i powołanie kobiet. To kobiety były pierwszymi głosicielkami zmartwychwstania Jezusa (Łk 24:1-12). Jako pierwsze stają się świadkami pustego grobu i niosą Dobrą Nowinę do uczniów. Biblia wynosi kobietę, podkreśla jej godność i czyni świadkiem Chrystusa. 

Historia zmartwychwstania ukazuje także sposób, w jaki ewangelia od setek lat jest rozprzestrzeniana w świecie i dociera do ludzi. Kobiety usłyszały od aniołów radosną wieść i powiedziały o niej uczniom. Uczniowie usłyszeli i opowiadali innym. Taka jest metoda docierania ewangelii. O tym, co usłyszałeś, opowiedz innym (2 Tm 2:2). Nie pozwalaj by prawda, która dała ci nowe życie, przebaczenie grzechów zatrzymała się na tobie. Poślij ją dalej, opowiadaj o niej.

Ogromnym przywilejem jest móc być świadkiem zmartwychwstania. To nasze powołanie. Nie widzieliśmy ciała zmartwychwstałego, ale spotkaliśmy Go w naszym życiu. Jezus powiedział: błogosławieni są ci, którzy nie widzieli, a uwierzyli (Jn 20:29).

Jesteśmy świadkami zmartwychwstałego Chrystusa i podobnie jak kobiety przy grobie mamy przywilej i odpowiedzialność opowiadania o Nim. To zadanie Kościoła, każdego z nas z osobna. Wszystkie kazania w Dziejach Apostolskich posiadają jeden zasadniczy punkt, wspólny mianownik - Jezus Chrystus powstał z martwych (Wagner). To centralna wieść, którą apostołowie głosili ludziom. Nie da się opowiedzieć o ewangelii pomijając fakt i znaczenie cudu pustego grobu. Zatem idźmy i nie milczmy. 

3 komentarze:

  1. Mam pytanie, dlaczego w wielu czytaniach nie wymienia się imion wszystkich kobiet, które jako pierwsze zobaczyły pusty grób? Czy faktycznie były tam wtedy tylko dwie kobiety?

    pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń

  2. Zmartwychwstanie jest faktem historycznym, oraz mając na uwadze fakt, że w tamtych czasach niespecjalnie liczono się ze zdaniem kobiet, a jednak łączy się ich obecność z Wielkanocnym porankiem, to dlaczego jest tyle rozbieżności,co do tego, które kobiety udały się do grobu:
    Według Ewangelii św.Marka (16:1): Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba, i Salome, według Mateusza (28:1) Maria Magdalena i druga Maria, według Łukasza (24:1, 10): Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba i jeszcze jakieś kobiety. Według Jana (20:1) tylko Maria Magdalena.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie rozbieżność.

    Wydaje się, że Łukasz podaje imiona wszystkich z nich, zaś pozostali Ewangeliści zwracają uwagę na poszczególne kobiety.

    OdpowiedzUsuń