1. Ponieważ według Pana Jezusa do takich należy Królestwo niebios (Łk 18:16-17). Nie stawiamy szczelniejszych drzwi do chrztu aniżeli do nieba.
2. Ponieważ odkąd Bóg związał się przymierzem z widzialną wspólnotą Jego ludu, dzieci zawsze były jego częścią. Pan Jezus nigdzie tego nie zmienił. Przeciwnie. Potwierdził ich wyjątkowe miejsce w Bożym sercu.
3. Ponieważ dzieci są częścią przymierza Abrahamowego, którego jako chrześcijanie jesteśmy dziedzicami poprzez Chrystusa (Rdz 17:7; Gal 3:29).
4. Ponieważ obietnice wszystkich przymierzy, które Bóg zawierał z człowiekiem zawsze dotyczyły dzieci. Nowe Przymierze nie jest inne pod tym względem.
5. Ponieważ biblijne obrazy odkupienia dotyczyły całych domostw: arka Noego, Pascha, wyjście z Egiptu, ofiary ze zwierząt, ocalenie rodziny Rachab itp.
6. Ponieważ biblijne zapowiedzi chrztu dotyczyły również dzieci: przeszły przez wodę i zostały "ochrzczone w Mojżesza" wraz z całym ludem Bożym (1 Kor 10:1-4).
7. Ponieważ chrzest i obrzezanie (pomimo oczywistych różnic), które otrzymywały dzieci wskazują na tę samą rzeczywistość duchową (obrzezanie serca, usprawiedliwienie z wiary, śmierć starego człowieka, włączenie do społeczności ludu Bożego...).
8. Ponieważ dzieci ludu Bożego są określane w ten sam sposób, co dorośli wyznający wiarę: święci (Ef 1:1), wierzący (Kol 1:2), odkupieni (Kol 1:14), uczestnicy Bożego dziedzictwa (Kol 1:12), potomstwo Boże (Mal 2:15), królewscy kapłani i naród święty (Wj 19:6; 1 P 2:9), lud Boży (Kpł 26:12; 1 P 2:10), domownicy Boga (Ef 2:19).
9. Ponieważ nasz Bóg jest również Bogiem naszych dzieci (Rdz 17:7; Dz 2:38-39; Ps 22:10-11; 71:5-6) i mają prawo modlić się do Niego "Ojcze nasz".
10. Ponieważ połowa chrztów opisanych w Dziejach Apostolskich to chrzty domowników (Dz 16:14-15; 32-33; 10:47-48; 18:8). Bóg od zawsze włączał do przymierza całe domostwa, a więc dorosłych wyznających wiarę oraz ich dzieci.
11. Ponieważ wiara chrześcijańska nie jest jedynie wiarą dorosłych. Bóg przyjmuje również chwałę z ust dzieci, ssących i niemowląt (Ps 8:3; Mt 21:16)
12. Ponieważ dzieci są wymienione wśród adresatów listów apostolskich skierowanych do ochrzczonych członków Kościoła (Ef 6:1; Kol 3:20).
13. Ponieważ Nowy Testament nie tylko nie odwołuje Bożego wielowiekowego działania: „ty i twoje potomstwo”, lecz wielokrotnie ją powtarza i utwierdza (Łk 1:17; Łk 2:49-50; Dz 2:39; 3:25; 13:32-33; Rz 4:13-17).
14. Ponieważ Nowy Testament nigdzie nie wprowadza tak radykalnej zmiany, która polegałaby na usunięciu dzieci spośród uczestników ludu Bożego, którymi były od tysiącleci.
15. Ponieważ starożytny i historyczny Kościół zawsze wyznawał i praktykował chrzest niemowląt (do czasu anabaptystów w XVI wieku). Reformatorzy Kościoła i konfesje Kościołów reformacji nie tylko go nie negowali, lecz zdecydowanie bronili.